wtorek, 1 października 2013

Stosowanie diety warzywno owocowej polega na spożywaniu warzyw i owoców najlepiej z wysokim indeksem glikemicznym i jednoczenie nie zawierające dużej ilości kalorii. Organizm człowieka podczas takiej diety zostaje oczyszczony. W czasie diety odstawia się jedzenie ciężko strawne takie jak białka, tłuszcz, węglowodany łatwo wchłanialne inaczej mówiąc ogranicza się do minimum jedzenie produktów stricte budulcowych. Dieta tego typu bardzo dobrze działa na ludzki organizm, a to z powodu dużej ilości warzyw i owoców, które zawierają wiele witamin, substancji odżywczych, minerałów, błonnika. W produktach tych jest wiele przeciwutleniacz, substancji wspomagających autonaprawę organizmu, oczyszczających. Dieta ta jednoczenie uzdrawia człowieka i odmładza. Duże ilości błonnika przed chwilą wspomnianego przyczynia się do oczyszczenia i udrożnienia przewodu pokarmowego za czym idzie ogólne oczyszczenie całego organizmu. Dziś dzień spożywane przez nas pokarmy są przetwarzane, jest w nich dużo węglowodanów prostych, białek, a dieta owocowo warzywna pomaga naprawiać błędy w odżywianiu jakie popełniło się dotychczas. 

Najkorzystniejszym rozwiązaniem jest obranie drogi żywieniowej tak by pokarmy, które przyjmujemy były z jak najmniej przetworzonego i zmodyfikowanego genetycznie jedzenia. Zdrowe odżywianie jest niezwykle istotnym elementem długiego życia i ograniczenia powstawania problemów zdrowotnych. Z pośród wszystkich pokarmów rozróżniamy takie, które wyprowadzają nasz organizm z równowagi i na takie, które równowagę funkcjonowania mu przywracają. W momencie gdy czujemy, że równowaga owa została zaburzona należy na pewien czas odstawić ciężkie jedzenie i zastąpić je lekkimi oczyszczającymi i działającymi pozytywnie na nasze ciało produktami, czyli właśnie warzywa i owoce.

Na czym polega dieta warzywno owocowa w praktyce?


Stosowanie diety warzywno owocowej polega na spożywaniu warzyw i owoców najlepiej z wysokim indeksem glikemicznym i jednoczenie nie zawierające dużej ilości kalorii. Organizm człowieka podczas takiej diety zostaje oczyszczony. W czasie diety odstawia się jedzenie ciężko strawne takie jak białka, tłuszcz, węglowodany łatwo wchłanialne inaczej mówiąc ogranicza się do minimum jedzenie produktów stricte budulcowych. Takie działanie ma na celu ustawienie organizmu na odżywanie wewnętrzne co wiąże się z wykorzystaniem nagromadzonych zapasów, czyli ogólnie rzecz biorąc następuje proces chudnięcia i poprawy wyglądu sylwetki. Konstrukcja odżywiania wewnętrznego działa w ten sposób, że najlepiej pobierane są zapasy tłuszczów i złogi dzięki czemu ciało zostaje oczyszczone, doprowadzone do stanu równowagi. Nazwa diety spotykana jest także jako dieta owocowo warzywna jednak kolejność członów w tej nazwie jest istotna gdyż warzywa jako pierwsze mają znamionować także ich większą ilość w porównaniu do owoców. To właśnie warzywa głównie przyczyniają się do oczyszczenia organizmu, jego odnowy no i zawierają mniej kalorii niż owoce.

Dieta warzywno owocowa, a jej praktyczne stosowanie


Dieta owocowo warzywna nie powinna byś prowadzona zbyt długo ponieważ jest to forma diety jednostronnej lub inaczej nazywana głodówka. Zbyt długi czas jej stosowania na pewno doprowadzi do pewnych braków w organizmie dlatego okres przez jaki powinno się ją praktykować powinien być dobrany w zależności od potrzeb personalnych użytkownika. W czasie diety owocowo warzywnej należy także odstawić używki, alkohol, papierosy, kawę.

Podział diety warzywno owocowej ze względu na personalne uwarunkowania i potrzeby:


  1. Czas trwania od 2 do 6 tygodni jest przeznaczony dla osób, które już wcześniej stosowały dietę w mniejszych okresach czasowych, a ich organizm reagował na nią pozytywnie. Taką dietę należałoby prowadzić pod nadzorem lekarskim. Dzięki takiemu działaniu leczy się różne choroby i zaliczyć można je również do działania profilaktycznego.
  2. Czas trwania diety przez kilka dni jest przeznaczony dla osób, które stosując dietę jednodniową czuły się dobrze wtedy można uzyskać poprawę stanu zdrowia, a także kwalifikuje się ją do działania profilaktycznego.
  3. Dieta warzywno owocowa prowadzona przez jeden dzień stosowana głównie w celach profilaktycznych po dużym przejedzeniu, jako odciążanie organizmu i dawanie mu dodatkowego wspomagania. Na przykład w okresie zwiększonej zachorowalności w zimie jesieni lub w czasie wiosennym.
  4. Dieta warzywno owocowa prowadzona w sposób jedno-posiłkowy. Odciążenie organizmu, wspomaganie dla układów trawiennych i układu pokarmowego. Posiłek wieczorny spożyty kilka godzin przed snem.

Dieta warzywno owocowa, dobre rady w trakcie stosowania


- Warto jest przebywać więcej na łonie natury, dotlenić organizm- Ilość jedzenia w każdym posiłku powinna być taka aby się nie przejadać czyli nie odczuwać pełnej sytości- Spożycie napojów powinno być większe miedzy posiłkami, a nie w trakcie jedzenia

- Drobiazgowe przeżuwanie pokarmu i dobre mieszanie go ze śliną przed połknięciem- Woda dobrej jakości do uzupełniania płynów- Spożywanie naturalnie hodowanych, świeżych produktów bez dodatku konserwantów, nawozów i chemii

- Istotne jest także wprowadzenie wysiłku fizycznego, ćwiczeń na przykład spacer lub jakiś sport- Jeśli jesteś początkujący w stosowaniu diet dobrze i bezpiecznie jest najpierw poddać się kilku krótkim kuracją
- W sklepach można kupić zdrowe soki lecz takie wyciskane ze świeżych warzyw i owoców mają o wiele lepsze właściwości odżywcze

- Po zakończeniu diety nie można od razu wracać do poprzedniego sposobu odżywiania gdyż może to zniweczyć cały wysiłek i to co do tej pory się osiągnęło. Okres stabilizacyjny powinien trwać około 30% trwania diety. Gdy zacznie się okres przejściowy należy stopniowo dodawać pokarmy zaczynając od takich, które zawierają węglowodany potem tłuszcze następnie białka. Jeśli chodzi o początek diety to tu również nie zaszkodzi wprowadzić ją stopniowo co znaczy, że po kolei ograniczać i odstawiać określone produkty. Takie działanie pozwoli na lepsze utrwalenie osiągniętych wyników i nie wpłynie znaczącą na zmianę samopoczucia.

- Jeśli chodzi o początek diety to tu również nie zaszkodzi wprowadzić ją stopniowo co znaczy, że po kolei ograniczać i odstawiać określone produkty. Takie działanie pozwoli na lepsze utrwalenie osiągniętych wyników i nie wpłynie znaczącą na zmianę samopoczucia.
Reakcje:

4 komentarze:

  1. i to mi sie podoba ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. polecam wszystkim tego typu odchudzanie ;)

    OdpowiedzUsuń