wtorek, 1 października 2013

Stosowanie diety warzywno owocowej polega na spożywaniu warzyw i owoców najlepiej z wysokim indeksem glikemicznym i jednoczenie nie zawierające dużej ilości kalorii. Organizm człowieka podczas takiej diety zostaje oczyszczony. W czasie diety odstawia się jedzenie ciężko strawne takie jak białka, tłuszcz, węglowodany łatwo wchłanialne inaczej mówiąc ogranicza się do minimum jedzenie produktów stricte budulcowych. Dieta tego typu bardzo dobrze działa na ludzki organizm, a to z powodu dużej ilości warzyw i owoców, które zawierają wiele witamin, substancji odżywczych, minerałów, błonnika. W produktach tych jest wiele przeciwutleniacz, substancji wspomagających autonaprawę organizmu, oczyszczających. Dieta ta jednoczenie uzdrawia człowieka i odmładza. Duże ilości błonnika przed chwilą wspomnianego przyczynia się do oczyszczenia i udrożnienia przewodu pokarmowego za czym idzie ogólne oczyszczenie całego organizmu. Dziś dzień spożywane przez nas pokarmy są przetwarzane, jest w nich dużo węglowodanów prostych, białek, a dieta owocowo warzywna pomaga naprawiać błędy w odżywianiu jakie popełniło się dotychczas. 

Najkorzystniejszym rozwiązaniem jest obranie drogi żywieniowej tak by pokarmy, które przyjmujemy były z jak najmniej przetworzonego i zmodyfikowanego genetycznie jedzenia. Zdrowe odżywianie jest niezwykle istotnym elementem długiego życia i ograniczenia powstawania problemów zdrowotnych. Z pośród wszystkich pokarmów rozróżniamy takie, które wyprowadzają nasz organizm z równowagi i na takie, które równowagę funkcjonowania mu przywracają. W momencie gdy czujemy, że równowaga owa została zaburzona należy na pewien czas odstawić ciężkie jedzenie i zastąpić je lekkimi oczyszczającymi i działającymi pozytywnie na nasze ciało produktami, czyli właśnie warzywa i owoce.

Na czym polega dieta warzywno owocowa w praktyce?


Stosowanie diety warzywno owocowej polega na spożywaniu warzyw i owoców najlepiej z wysokim indeksem glikemicznym i jednoczenie nie zawierające dużej ilości kalorii. Organizm człowieka podczas takiej diety zostaje oczyszczony. W czasie diety odstawia się jedzenie ciężko strawne takie jak białka, tłuszcz, węglowodany łatwo wchłanialne inaczej mówiąc ogranicza się do minimum jedzenie produktów stricte budulcowych. Takie działanie ma na celu ustawienie organizmu na odżywanie wewnętrzne co wiąże się z wykorzystaniem nagromadzonych zapasów, czyli ogólnie rzecz biorąc następuje proces chudnięcia i poprawy wyglądu sylwetki. Konstrukcja odżywiania wewnętrznego działa w ten sposób, że najlepiej pobierane są zapasy tłuszczów i złogi dzięki czemu ciało zostaje oczyszczone, doprowadzone do stanu równowagi. Nazwa diety spotykana jest także jako dieta owocowo warzywna jednak kolejność członów w tej nazwie jest istotna gdyż warzywa jako pierwsze mają znamionować także ich większą ilość w porównaniu do owoców. To właśnie warzywa głównie przyczyniają się do oczyszczenia organizmu, jego odnowy no i zawierają mniej kalorii niż owoce.

Dieta warzywno owocowa, a jej praktyczne stosowanie


Dieta owocowo warzywna nie powinna byś prowadzona zbyt długo ponieważ jest to forma diety jednostronnej lub inaczej nazywana głodówka. Zbyt długi czas jej stosowania na pewno doprowadzi do pewnych braków w organizmie dlatego okres przez jaki powinno się ją praktykować powinien być dobrany w zależności od potrzeb personalnych użytkownika. W czasie diety owocowo warzywnej należy także odstawić używki, alkohol, papierosy, kawę.

Podział diety warzywno owocowej ze względu na personalne uwarunkowania i potrzeby:


  1. Czas trwania od 2 do 6 tygodni jest przeznaczony dla osób, które już wcześniej stosowały dietę w mniejszych okresach czasowych, a ich organizm reagował na nią pozytywnie. Taką dietę należałoby prowadzić pod nadzorem lekarskim. Dzięki takiemu działaniu leczy się różne choroby i zaliczyć można je również do działania profilaktycznego.
  2. Czas trwania diety przez kilka dni jest przeznaczony dla osób, które stosując dietę jednodniową czuły się dobrze wtedy można uzyskać poprawę stanu zdrowia, a także kwalifikuje się ją do działania profilaktycznego.
  3. Dieta warzywno owocowa prowadzona przez jeden dzień stosowana głównie w celach profilaktycznych po dużym przejedzeniu, jako odciążanie organizmu i dawanie mu dodatkowego wspomagania. Na przykład w okresie zwiększonej zachorowalności w zimie jesieni lub w czasie wiosennym.
  4. Dieta warzywno owocowa prowadzona w sposób jedno-posiłkowy. Odciążenie organizmu, wspomaganie dla układów trawiennych i układu pokarmowego. Posiłek wieczorny spożyty kilka godzin przed snem.

Dieta warzywno owocowa, dobre rady w trakcie stosowania


- Warto jest przebywać więcej na łonie natury, dotlenić organizm- Ilość jedzenia w każdym posiłku powinna być taka aby się nie przejadać czyli nie odczuwać pełnej sytości- Spożycie napojów powinno być większe miedzy posiłkami, a nie w trakcie jedzenia

- Drobiazgowe przeżuwanie pokarmu i dobre mieszanie go ze śliną przed połknięciem- Woda dobrej jakości do uzupełniania płynów- Spożywanie naturalnie hodowanych, świeżych produktów bez dodatku konserwantów, nawozów i chemii

- Istotne jest także wprowadzenie wysiłku fizycznego, ćwiczeń na przykład spacer lub jakiś sport- Jeśli jesteś początkujący w stosowaniu diet dobrze i bezpiecznie jest najpierw poddać się kilku krótkim kuracją
- W sklepach można kupić zdrowe soki lecz takie wyciskane ze świeżych warzyw i owoców mają o wiele lepsze właściwości odżywcze

- Po zakończeniu diety nie można od razu wracać do poprzedniego sposobu odżywiania gdyż może to zniweczyć cały wysiłek i to co do tej pory się osiągnęło. Okres stabilizacyjny powinien trwać około 30% trwania diety. Gdy zacznie się okres przejściowy należy stopniowo dodawać pokarmy zaczynając od takich, które zawierają węglowodany potem tłuszcze następnie białka. Jeśli chodzi o początek diety to tu również nie zaszkodzi wprowadzić ją stopniowo co znaczy, że po kolei ograniczać i odstawiać określone produkty. Takie działanie pozwoli na lepsze utrwalenie osiągniętych wyników i nie wpłynie znaczącą na zmianę samopoczucia.

- Jeśli chodzi o początek diety to tu również nie zaszkodzi wprowadzić ją stopniowo co znaczy, że po kolei ograniczać i odstawiać określone produkty. Takie działanie pozwoli na lepsze utrwalenie osiągniętych wyników i nie wpłynie znaczącą na zmianę samopoczucia.

czwartek, 26 września 2013

Dieta ta zdobywa na całym świecie co raz większe zainteresowanie. Dieta 3D Chili plasuje się w ogólnych rankingach diet na górnych pozycjach skuteczności i częstotliwości wybierania jej przez ludzi. Głównym czynnikiem wpływającym na tak dużą wybieralność tejże diety jest efektywność gdyż proces odchudzania zaczyna się już podczas spożywania posiłków, a także brakiem jak to jest w wielu innych dietach głodzenia się i restrykcyjnych zasad.


Dieta 3D Chili została opracowana przez kobietę dietetyka ze stanów zjednoczonych w roku 2012. Po przedstawieniu w internecie i nie tylko tam zasad działania diety i jej głównych założeń momentalnie zyskała ona wielką popularność. Przy sprzyjających warunkach podczas stosowania diety 3D Chili można stracić nawet do ośmiu kilogramów w czasie 28dni, a dodatkowo chudnięcie to nie polega na odmawianiu sobie wszystkiego i głodzeniu się.

 Profesjonalnie Przygotowany Jadłospis do Diety 3D Chili


Wymienione posiłki podane są celem wyboru z nich odpowiednich i mieszania względem indywidualnego gustu. Zatem nie musisz jeść każdego dnia tego samego, mieszaj je do woli i chudnij z dietą 3D Chili!

Śniadanie podczas Diety 3D Chili:


Posiłek 1: pomidory,ogórki, jajecznica, oregano, bazylia, jogurt, cynamon, banany

Posiłek 2: płatki naturalne, musli na jogurcie plus imbir

Posiłek 3: słodka papryka, chudy ser, chleb pełnoziarnisty

Posiłek 4: Ostro doprawiony omlet plus otręby pszenne, jajko, mleko, trochę jogurtu naturalnego, sól, chili


Drugie śniadanie podczas Diety 3D Chili:


Posiłek 1: grejpfrut

Posiłek 2: kawa plus kardamon

Posiłek 3: pomarańcze

Posiłek 4: kefir doprawiony imbirem i cynamonem

Posiłek 5: gorąca czekolada doprawiona chili

Obiad podczas diety 3d chili:


Posiłek 1:  ryż, pierś kurczaka, curry

Posiłek 2:  mięso z indyka, warzywa doprawione słodką papryka

Posiłek 3:  ryba i warzywa na parze, bazylia, rozmaryn, majeranek

Posiłek 4:  kurczak, ryż gotowany w słonej wodzie, smażona cebula, fasola czerwona, zielona papryka, pieprz, sól

Podwieczorek podczas diety 3d chili



Posiłek 1:  surówka marchewkowa plus cynamon

Posiłek 2:  owoce

Kolacja podczas diety 3d chili


Posiłek 1: cynamon, jabłko, rodzynki

Posiłek 2: chleb razowy, szynka z indyka, musztarda, herbata

Posiłek 3: sałatka z rukoli, pomidorów plus chili

Posiłek 4: chleb żytni -sałatka z papryki i jajek plus chili

Posiłek 5: sałatka z tuńczyka i makaronu

Posiłek 6: pomidor, ogórek kiszony, natka pietruszki, sól, pieprz, czosnek, przyprawy z grupy zielonych

Z podanych powyżej produktów można komponować różnego rodzaju posiłki. 
Są to tylko przykładowe zestawienia, które można uzupełniać o swoje ulubione produkty, a także przyprawy.

wtorek, 17 września 2013

Dieta Piękności polega przede wszystkim na spożywaniu owoców i warzyw ze względu na ich bardzo korzystny wpływ na cerę skóry, kondycję włosów i cebulek, jakość paznokci, zdrowie psychiczne, a dokładniej samopoczucie. Dieta piękności pozwala także pozbyć się zbędnych kilogramów, dzięki stosowaniu tej kuracji można zrzucić około jednego kilograma w ciągu siedmiu dni. Jeśli chce się aby uzyskane wyniki utrzymały się na stałe, żeby cera była piękna, skóra odżywiona i zdrowa, paznokcie twarde i lśniąca, włosy mocne i z połyskiem należy stosować dietę piękności przez dłuższy czas. Długotrwałe odżywianie się wedle wskazań diety piękności sprawi, że nie zaistnieje efekt jojo zarówno jeśli chodzi o wagę jak i o piękny wygląd. Przygotowany poniżej jadłospis przewiduje dostarczanie około 1500 kalorii dziennie, a także koniecznych do prawidłowego funkcjonowania organizmu witamin i minerałów. Mimo, iż dieta piękności jest w pełni bezpieczna zawsze stosując jakąkolwiek dietę skonsultuj swoją decyzję z lekarzem lub dietetykiem gdyż Twój stan zdrowia może być przeciwwskazaniem do prowadzenia wybranej przez Ciebie diety.

dieta 3d chili jadłospis
Na każdy dzień diety przewidziane jest 3 posiłki śniadanie, obiad, kolacja. Możesz wykorzystać każde danie raz w ciągu tygodnia to od Ciebie zależy w jakiej kolejności je ustawisz.

Plan żywieniowy - dieta piękności:



Śniadania - dieta piękności:

Zestaw nr 1. Ryżowo malinowy krem, naturalny jogurt, płatki kukurydziane,jabłko, kanapka z razowego chleba z wędliną.
Zestaw nr 2. Chudy twaróg i sałatka owocowa, dwie kanapki z ciemnego chleba, masło, wędlina z drobiu, szczypior.
Zestaw nr 3. Dwa tosty z polędwicą, ogórek kwaszony, maliny z jogurtem naturalnym.
Zestaw nr 4. Kefir, musli, otręby pszenne, pieczywo razowe, ser żółty, papryka, rzeżucha
Zestaw nr 5. Maślanka, ryż, porzeczki, dwie kanapki z razowego pieczywa, sałatka (pomidor, ser pleśniowy, pestki dyni, szpinak, oliwa z oliwek)
Zestaw nr 6. Jajo na miękko, dwie kanapki a ciemnego chleba, masło, truskawki w jogurcie naturalnym.
Zestaw nr 7. 150 mililitrów soku pomidorowo - cytrynowego, dwie kanapki z ciemnego chleba, nietłusty twaróg, szczypior.

Obiady - dieta piękności:

Zestaw nr 1. Wątróbka z drobiu plus jabłko, surówka ( sałata, cykoria, oliwa z oliwek), surówkę doprawić sokiem cytrynowym, grejpfrut.

Zestaw nr 2. Zupa chłodnik, kotlet z kurczaka, kasza gryczana, szpinak na parze, dwie morele, orzechy włoskie.

Zestaw nr 3. Drobiowy szaszłyk, ryż, sałatka z marchwi i groszku, pieczone jabłko.

Zestaw nr 4. Ryba pieczona w folii aluminiowej, pieczone ziemniaczki, sałatka (sałata, nasiona słonecznika, sos winegret lub sok cytrynowy), kisiel truskawkowy, jabłko.

Zestaw nr 5. Pomidorówka z groszkiem, warzywna zapiekanka, gruszka.

Zestaw nr 6. Barszczyk czerwony z fasolą, naleśnik ze szpinakiem, truskawkowa galaretka, brzoskwinia, orzechy laskowe.

Zestaw nr 7. Zupa z zielonego groszku, mięso drobiowe, jarzynka z buraków, gotowane ziemniaki, natka pietruszki, pomidor.

Kolacje - dieta piękności:

Zestaw nr 1. Sałatka ( kukurydza, wędzona ryba, pomidor, oliwa z oliwek) 150 mililitrów soku z buraków.

Zestaw nr 2. Sałatka ( jabłko, tuńczyk, orzechy włoskie, zielona sałata) oliwa z oliwek lub sok cytrynowy, 150 mililitrów przecieru z marchwi.

Zestaw nr 3. Ryba po grecku, surówka ( ogórek kiszony, cebula) 150 mililitrów soku z jabłek

Zestaw nr 4. Sałatka ( wędzony kurczak, fasola szparagowa, pomidor, cebulka, sok z cytryny) 150 mililitrów soku z kapusty.

Zestaw nr 5. Dwa naleśniki z truskawkami w jogurcie naturalnym, owsianka na musie brzoskwiniowym.

Zestaw nr 6. Ryba w galarecie, surówka ( marchew, jabłko, słonecznik, rzeżucha, dodatkowo sok cytrynowy dla smaku) 150 mililitrów soku pomidorowego.

Zestaw nr 7. Sałatka z truskawek, gruszek, orzechów laskowych, pestek dyni, jogurtu naturalnego.

Przestawione wyżej dania można układać wedle własnej kolejności. Należy pamiętać, że podczas tygodniowego zestawienia posiłków podany jadłospis trzeba w pełni wykorzystać, a to znaczy, że w ciągu tygodnia nie posiłki nie powinny się powtarzać. Różnorodność przyjmowanych pokarmów jest niezwykle istotna. Ważną rzeczą jest też dobór odpowiedniej ilości produktów w poszczególnych daniach tak aby jeść ze smakiem i nie przejadać się. Uczucie całkowitej sytości jest nie pożądanym efektem jedzenia.

piątek, 13 września 2013

Jako, że dieta Clarka jest dietą wysokobiałkową i to dlatego wydawać by się mogło, że jest tym samym co dieta proteinowa Pierre Dukana. Charakter diety Clarka ma się tak do rzeczywistości, że osiąga się widoczne i zadowalające wyniki na to "jak schudnąć", a jednocześnie nie potrzeba nakładu tylu czynności, które należy robić, by dieta była skuteczna. Posiłki, które są w niej proponowane nie wymagają od użytkownika przyrządzania złożonych posiłków i przygotowywania specjalnych potraw. Nie trzeba także śledzić tabel mówiących o kaloriach zawartych w produktach, ani wykonywać obliczeń celem przygotowania jedzenia. Jeśli lubisz jeść dobrze, a przede wszystkim smacznie powinieneś bliżej przyjrzeć się tej diecie, gdyż została ona wymyślona właśnie dla takich osób. Stosowanie tej diety sprawia, że z organizmu usuwany jest jedynie tłuszcz. W obieraniu diet warto jest skorzystać z konsultacji fachowca dietetyka lub lekarza ponieważ możliwość zaszkodzenia swojemu zdrowiu zawsze istnieje. 
dieta 3d chili przyprawy
Działanie diety o dużej zawartości białek:
W tym przypadku dieta o wysokiej zawartości białek ma wpływ na działanie naszego układu trawienia i innych narządów. Na przykład osoby, które mają problemy z wątrobą powinny koniecznie zasięgnąć porady lekarza czy w ogóle mogą zastosować dietę Clarka lub Dukana. Co powinno się jeść podczas stosowania diety Clarka, czego kategorycznie spożywać nie wolno, a co można zjadać w małych ilościach?

Poniżej znajdują się produkty w odpowiednio sklasyfikowanych przedziałach diety:


  1. Produkty, których nie powinno się spożywać w diecie Clarka to te, które zawierają duże ilości cukru, czyli słodycze, w skład produktów, które należy wykluczyć ze swojego jadłospisu wchodzą też ryż, wypieki z białej mąki, makarony, pieczywo. Taki sposób odżywiania sprawi, że organizm zacznie usuwać tłuszcz. Istotną rzeczą podczas stosowania tej kuracji jest przestrzeganie jej zasad gdyż proces pozyskiwania energii z tłuszczu musi przebiegać wedle określonego schematu, a jedzenie produktów wyżej wymienionych zaburza ten proces przez co dieta Clarka może wydać Ci się nieskuteczna.

  2. Produkty, które można spożywać to takie, które zawierają białko. Należy za wszelką cenę wystrzegać się dostarczania organizmowi węglowodanów nieoczyszczonych i najlepiej jest ograniczyć ich spożycie do około 50 g dziennie. Poniżej wymieniono produkty, które bez żadnych przeszkód można używać do przyrządzania potraw w diecie wysokobiałkowej Clarka: Jaja kurze, różnego rodzaju potrawy mięsne, ryby, produkty drobiowe, a także owoce można. Jeśli chodzi o owoce i warzywa to można je spożywać lecz należy dobierać je tak by zawartość skrobi była znikoma, minimalna. Margaryna, masło, tłusta śmietana także są dozwolone w owej diecie.